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 Dystopian Wars

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Ortica
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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Jeu 26 Mar - 10:29

Je met ici un résumé des factions et des joueurs potentiels, la liste est évolutive.

Kingdom Of Britannia  ---------------  ???

Prussian Empire ---------------------  Jarr'El

Federated States of America  -------  ??? (option prise par Ortica si jamais)

Empire of the Blazing Sun  ---------  Ortica

Covenant of Antactica  -------------  Delak

Republic of France  -----------------  Berthyl

Russian Coalition  ------------------  ???

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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Jeu 26 Mar - 10:51

Mouaip, ton plan est bon a condition d'être 7, à 4 je ne vois pas trop l'intérêt d'avoir 7 bout d'armée disparate.

Trouves des volontaires et on en reparle après.

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Delak
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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Jeu 26 Mar - 11:14

+1 avec Jarr'el, en partant comma ça on est pas près de passer commande....
Pour Berthyl il a déjà une bonne base de Fr donc je pense pas qu'il va reprendre tout....

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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Jeu 26 Mar - 12:07

ok...
Alors pour Berthyl je savais pas qu'îl avait déjà son armée...

Ma logique est la suivante:

L'équivalent en figurine + livre de règle pris 1 à 1 s'élève à 220.-
Si nous sommes 4 joueurs intéressés, nous payons chacun 280.- MAIS nous pouvons avoir 2 armées. (sauf une personne Rolling Eyes )

Perso je suis pas contre l'idée d'avoir deux noyaux durs dans deux factions...

Après ben plus on monte en nombre d'acheteur, plus le prix descend... logique

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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Jeu 26 Mar - 12:20

Je vous ta logique mais déjà chacun paie 280.- alors qu'un pigeon n'a qu'une armée.....

Si l'on compte les pack à 42.5£ au cours du jour ça fait 184.00 donc je ne vois pas trop l'intérêt de payer 280.- pour la même chose. D'autant plus que pour l'instant du moins je vais me contenter d'une armée.

Faut déjà que je teste le jeu avant de me lancer dans 12'000 factions.

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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Jeu 26 Mar - 13:55

Moi personnellement je préfère avoir tout d'une faction plutôt que 2 armées.
c'est pas parce que je veux prendre la totale que vous êtes obligé de faire la même chose....
Moi perso je reste sur mon bundle....

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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Jeu 26 Mar - 20:32

En ce qui me concerne, je n'ai pas le courage de commencer ce jeu, bien que je le trouve très intéressant...

1) les règles n'ont pas encore été traduites (si c'est le cas, tant mieux...)
2) j'ai déjà du mal à suivre avec les trois autres jeux (xwing, Dreadball, Infinity)
3) l'investissement a l'air assez conséquent.... je me serais contenté d'une flotte aérienne US, et quelques ersatz terrestres & maritimes, mais sans dépasser les 100 balles... chose que je trouve pour du Epic-like.

Voilà à plus
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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Ven 27 Mar - 11:24

J'ai trouvé ce petit résumé sur Dakka, désolé Xavier... C'est en anglais!

Le texte complet: PAR LA -->
DakkaDakka a écrit:
What faction does what?
Here I will attempt a breakdown of the factions. It's by no means final and all factions are capable of throwing out surprises or have some degree of variation depending on play style.

Kingdom of Brittania
The British Empire under the rule of Her Britannic Majesty Queen Victoria rides across the the sea on waves of...well torpedos. The british make a good gunline force, with an excellent mix of Gunnery (at last count their Dreadnought has I think 6 turrets), Torpedo mastery and worse yet, they can cover everything in shields. Played right you will be rolling through Shield Dice just to hurt their frigates. Even managing to get through that and into the late game, chances are you have taken a few hits yourself and you're gunnery has lost AD, not so for the British. Their torpedos stay strong regardless of damage, and even get stronger as you close in on those Range Bands.... All is not lost however, while they have their strengths, they have their weakness's too. KoB boarding ability isn't exactly top notch, and their air force leaves alot to be desired in terms of stats.

The Prussian Empire
Oh those pesky Prussians, causing trouble even in 1870. The Prussians favour Blitzkreig tactics, fast ships with the best boarding abilities in the game. As if that wasn't bad enough, their powerful Tesla Weaponry will be killing off your marines as well as damaging your ships even before they get within jetpack range. As if that wasn't enough,they field some very fun generators that can force critical effects onto ships, and have an Airforce full of Zeppelins. The icing on the cake though is very much "Herr" Metzger. A towering colossus of a robot, it can wade from dry land into the ocean and proceed to toss boats about as if they were toys.

The Empire of the Blazing Sun
The noble Japanese samurai, strict codes of honour and rocket-spam. Sleak maneuverable ships will always out turn your opponents, and the faction is firmly in the middle ground in terms of specializations as a Jack of All Trades, Master of None. They're as at home boarding in close as they are hiding back launching Incendiary rockets at their foes. Lot's of elegant ships and one of the nastiest robots on the waves, the Ika Submersible Robotic Squid will chew up enemy vessels for supper. Banzai!

The Federate States of America
The South rose, The South Won. A very straight forward faction in terms of play with a "riverboat steamer" aesthetic in mind. For the most part their ships have a choice to make, Speed in the form of the Kinetic generator, or safety with the aid of shields. Added on top of this some of the strongest long range gunnery and simple to play, they make a great gunline force. So what if the other guy gets fancier toys? Let's see them last under a hail of fire while we sit comfy...

The Covenant of Antartica
Those pesky scientists, penguins, whatever you wish to call them. An entire faction themed around special rules, Alien technology and shenanigans. Unique Energy weapons, Teleportation technology and floating unmanned aerial drone factories will win the day, or at least show those uncultured swines what for.

The Republique of France
Viva la Resistance! The French are about class, one upping the peasant nations and owning the skies. Of course, even though they OWN the skies doesn't mean they can do much with it in terms of bombing runs. Easily some of the classiest looking ships in the game, they have some fun special perks going for them. Not only do their battleships fly (well hover, but it's something!) they can also put out an ungodly amount of AA fire. Not to mention wielding some impressive close ranged laser weaponry, their generators can set fire to swaths of enemy ships that dare get too close, or help conceal them behind the very clouds. Who said the French had to fight fair or surrender?

The Russian Coalition
The Big Dogs of the sea, the school yard bully twice the size of the other kids and twice as slow. Easily some of the largest ships in the game with turret power to rival the FSA. However don't be fooled, they're by no means as simple to get the swing of as their American cousins. Those giant cannons may be some of the single most powerful guns on the waves, but they won't be reaching far. Short range and slow speed are the price you pay. In return you get some serious heavy hitters with some serious armour forcing the enemy to get a critical before they can even start damaging you. As if that wasn't enough, get too close and they will start throwing your torpedos and rockets back at you instead of shooting them down. Did I mention they can create they're own Icebergs? The more you know, Comrade Admirale.


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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Ven 27 Mar - 16:34

bon...

Pour tester le jeu et les figouze, voici ma liste des courses:
Spoiler:
 

Vous prévoyez une commande bientôt?

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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Ven 27 Mar - 17:07

Même pas de rampants ?

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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   Ven 27 Mar - 17:20

nope

J'ai déjà assez tant au niveau Argent qu'au niveau Peinture avec ça.
Je veux tester avant tout...

Et puis plus je regarde le site du magasin, plus j'ai envie de d'autres factions donc faut que je m'arrête!

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MessageSujet: Re: Dystopian Wars   

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